In deze module verwerven de studenten de nodige techniekkennis om te komen tot een vaardige techniekgebruiker. We mikken op kritisch brongebruik en materiaalgebruik. Een kennis van verschillende organisaties en websites is een must zodat ze met al deze bagage op een didactisch verantwoorde wijze zaken kunnen doorgeven aan collega's.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- handboek
B. Verplichte leermiddelen
C. Kersbergen e.a. Natuuronderwijs inzichtelijk (2006) Uitgeverij Coutinho
Onuitgegeven cursus van de docent
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
- Andere: navormingen begeleiden en uitstappen uitvoeren
B. Omschrijving
Navormingen techniek worden mee opgesteld en begeleid.
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- Andere: examenles
B. Omschrijving
Zie studiewijzer
Studenten zullen zeer veel in groep en zelfstandig moeten werken. Deze werksessies gebeuren soms in aanwezigheid en onder begeleiding van docenten. Anderen gebeuren op volledig zelfstandige basis. Er wordt ook begeleiding voorzien via het leerplatform.