Elektronica en communicatietechnieken (2009-2010)

Filter technieken
- RC -ketens
- tekenen en begrijpen van bodediagrammen
Opamp
- theoretische achtergrond
- tijdsonafhankelijke schakelingen
-tijdsafhankelijke schakelingen
- verschillende opamp toepassingen Timer 555
De basis van netwerken. : Het osi-model., LAN - netwerken., Laag 1 van het OSI-model., Laag 2 van het OSI-model., Laag 3 van het OSI-model.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
Toelichting:

- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)

- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)

- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie

- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren

- De student overweegt alternatieve werkwijzen (voor- en nadelen) en neemt hierin een verantwoorde beslissing

- De student vraagt meteen om uitleg bij onduidelijkheden

- De student gaat bij zichzelf na welke competentie nog niet goed ontwikkeld is (doelstellingen bepalen)  

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:

- De student werkt actief mee aan elke opdracht

- De student vraagt verduidelijking als hij/zij de ander niet goed begrijpt

- De student geeft feedback op het gepaste moment

- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden

C. Beroepsspecifieke competenties

  • BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
  • BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
Toelichting:

R&D-werk uitvoeren (research en development)

Functionele en technische specificaties omzetten in een tekening

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

cursus

C. Aanbevolen leermiddelen

materiaal op leeromgeving

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • meerkeuzevragen

B. Omschrijving

Het eerste deel , filtertechnieken en opampschakelingen, worden mondeling gebracht met een schriftelijke voorbereiding. Voor het tweede deel; netwerken, bestaat uit meerkeuze vragen, waar de studenten hun keuze dienen toe te lichten. het maken van oefeningen tijdens de les. mondelinge toelichting op vragen de ondersteunende labo's voor de lessen.
OA:
05210951
Code:
05210951
Vakcoördinator:
 
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands