C1.1 De student kan de beginsituatie achterhalen.
C1.2 De student kan doelstellingen kiezen en formuleren.
C1.3 De student kan leerinhouden -ervaringen selecteren.
C1.4 De student kan leerinhouden -ervaringen structureren.
C1.5 De student kan gepaste werkvormen en groeperingsvormen bepalen.
C1.6 De student kan individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen.
C1.7 De student kan een krachtige leeromgeving creëren met aandacht voor de heterogeniteit van de leergroep.
C1.8 De student kan observatie en evaluatie voorbereiden.
C1.9 De student kan het proces en product observeren en evalueren met oog op bijsturing, remediëring en differentiatie.
C1.12 De student kan omgaan met de diversiteit van de groep.
C2.4 De student kan actuele maatschappelijke ontwikkelingen hanteren in een pedagogische context.
C2.5 De student kan het fysiek en geestelijk welzijn bevorderen.
C3.1 De student beheerst de basiskennis van de leerinhouden en volgt de recente ontwikkelingen in leergebieden en leergebiedoverschrijdende thema's.
C3.2 De student kan kennis en vaardigheden mbt de leergebieden aanwenden.
C3.3 De student kan het vormingsaanbod situeren en integreren in het onderwijsaanbod met het oog op begeleiding en oriëntering van lln.
C4.1 De student kan een gestructureerd werkklimaat bevorderen.
C4.4 De student kan een stimulerende en werkbare klasruimte creëren, rekening houdend met de veiligheid van de leerlingen.
C5.1 De student kan vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen.
C5.2 De student kan kennis nemen van toegankelijke resultaten van onderwijsonderzoek.
C10 De student kan actuele maatschappelijke thema's en ontwikkelingen onderscheiden en kritisch benaderen op de volgende domeinen: sociaal-politieke, sociaal-economische, levensbeschouwelijke, cultureel-esthetische en het cultureel-wetenschappelijke.
De student is in staat om zonder hulpmiddel 50 meter te zwemmen in een zwemstijl naar keuze.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
% |
vorm
|
% |
vorm
|
65
|
Schriftelijk examen
|
15
|
Practische proef
|
100
|
Idem (Permanente evaluatie wordt overgedragen)
|
|
|
20
|
Permanente evaluatie |
|
|
In de evaluatie van de schriftelijke documenten die ingeleverd worden voor de permanente evaluatie, wordt het gebruik van niet-correct schriftelijk taalgebruik mee verrekend.