Goniometrie
Getallenverzamelingen en structuren
Problem solving deel 2
Didactiek
De student kan: - de waarheidswaarde van beweringen onderzoeken - de belangrijkste bewijstechnieken toepassen - omgaan met de voortschrijdende abstractie in het denken en de interne samenhang en organisatie van een wiskundige theorie - een probleem oplossen met heuristieken
- Op didactisch vlak kan de student onder andere : uitleggen aan de hand van een voorbeeld hoe men leerlingen kan helpen om goede oplossers van wiskundige problemen te worden, onderwijsactiviteiten plannen via een jaarplan en schoolagenda, het nieuwe leerplan zinvol gebruiken, BSO-materiaal ontwerpen,... |
De student heeft een positieve ingesteldheid t.o.v. het leren van wiskunde. Hij bezit inzichten en vaardigheden op het niveau van het einde van het secundair onderwijs. Daarnaast heeft hij een goede kennis van de leerstof wiskunde uit de eerste en tweede graad van het secundair onderwijs en beheerst hij deze leerstof ook inzichtelijk.
- leerplannen eerste graad en tweede graad (zie website VVKSO)
- eigen nota's van de lessen
- de handboeken (leerboeken en werkboeken) van Pienter voor de eerste vier jaren van het
secundair onderwijs:
Foets, K., e.a., Pienter, leerboek wiskunde voor het eerste jaar. Wommelgem, Van In
Foets, K., e.a., Pienter, werkschrift voor het eerste jaar. Wommelgem, Van In
Foets, K., e.a., Pienter, leerboek wiskunde voor het tweede jaar. Wommelgem, Van In
Foets, K., e.a., Pienter, werkschrift wiskunde voor het tweede jaar. Wommelgem, Van In
Coppens, P., e.a., Pienter, leerboek wiskunde voor het derde jaar, deel a en b. Wommelgem, Van In
Coppens, P., e.a., Pienter, leerboek wiskunde voor het vierde jaar, deel a en b. Wommelgem, Van In
- andere handboeken voor de eerste twee graden van het secundair onderwijs (zie OWP)
- wiskundetijdschriften (o.a. Uitwiskeling, Wiskunde en Onderwijs, Euclides, Nieuwe Wiskrant,
...), zie OWP
- softwareprogramma's (Geogebra, Cabri, Graphmatica), deze zijn beschikbaar op de computers op school
- Grafische rekenmachine
Tijdens de contacttijden is er een voortdurende afwisseling in werkvormen. Daarnaast verwerkt de student sommige stukken van de leerstof zelfstandig of bereidt hij een stuk leerstof voor dat dan gedurende de contacttijd besproken wordt.
1de examenperiode |
|
3de examenperiode |
|||
% |
vorm |
|
% |
vorm |
|
85 |
schriftelijk en mondeling examen |
|
|
|
schriftelijk en mondeling examen |
|
|
|
|
|
|
15 |
permanente evaluatie |
|
|
|
|
100% |
|
|
|
100% |
|
- coaching
- begeleiding is mogelijk op vraag van de student