Centraal staat een praktisch gerichte vorming, zowel op mondeling als schriftelijk gebied. Corresponderen, onderhandelen, vergaderen en sociale vaardigheden worden grondig behandeld binnen de context van een onderneming. Grammatica wordt verder herhaald en ingeoefend, woordenschat wordt uitgebreid. Beoogd eindniveau: CEFR B2.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C05 Projectmatig werken.
- C06 Communiceren.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
De studenten spreken en schrijven correct Engels in diverse beroepssituaties. Zij verwerken grammatica en woordenschat volgens hun persoonlijke behoeften. Zij begrijpen mondeling en schriftelijk materiaal in het Engels en kunnen hierover rapporteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- audiovisueel materiaal
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Kate Baade, Christopher Holloway, Jim Scrivener & Rebecca Turner, Business Result Advanced, Oxford University Press, 2009.
Toledo-cursus Engels
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
Vakdocent Engels