Kinematica
Dynamica
- Dynamica van het stoffelijk punt
- Arbeid-vermogen-energie
- Impuls-hoeveelheid van beweging
- Dynamisch evenwicht
- Wrijving
- Dynamica van het lichaam
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
Toelichting:
- De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie
- De student maakt een planning op voor de verschillende stappen in het project
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden;
- De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
Toelichting:
- Berekeningen maken van de uitwendige krachten in een systeem om een goede werking te verzekeren
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: J:\DAG\BINNEMANS Tonny\
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Binnemans Tonny, 2006, Mechanica 1 Campinia Media, GEEL
Binnemans Tonny, 2006, Mechanica 2 Campinia Media, GEEL
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving