Verbreding wetenschappelijke kennis deel 4 (2009-2010)

Fysica: dynamica: arbeid, energie en vermogen.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:

Als inhoudelijk expert

 De student beheerst de inhoud grondig.

 De student verwerft een algemene wetenschappelijke vorming als ruggensteun voor de te onderwijzen leerstof.

 De student kan wetenschapplijke modellen, principes en wetten verantwoord interpreteren.

 De student gebruikt consequent de wetenschappelijke onderzoeksmethode.

 De student kan fysica in verband brengen met de leefwereld.

 De student is op de hoogte van recente maatschappelijke ontwikkelingen in het vakgebied.

 De student kan degelijke werkstructuren maken voor BZL en oefeningen.

 Als organisator

 

 De student kan een gedeelte van de leerstof zelfstandig verwerken.

 De student kan zelfstandig werk (BZL en oefeningen) begeleiden.

 

 

 

 

 

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving
  • Andere: Notities door student

B. Verplichte leermiddelen

Materiaal op toledo.
Notities door student

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen

B. Omschrijving

 

2de  examenperiode 3de examenperiode
% vorm % vorm
100 % Schriftelijk examen 100 % Schriftelijk examen
 
 
Tijdens de lessen.
OA:
11269321
Code:
11269321
Vakcoördinator:
Marleen Petit
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands