Communicatie in het Engels 2 (2009-2010)

De basisgrammatica wordt systematisch herhaald en uitgediept. Er is vooral aandacht voor naamwoorden en werkwoorden.
Zakelijke woordenschat en communicatieve vaardigheden (luisteren, spreken, schrijven, lezen) worden aangeleerd in een business context  Komen o.a. aan bod: first impressions, motivation, customer service, ethical business, outsourcing, facts and figures, culture, change. Uitspraak, spelling en het gebruik van een verklarend woordenboek worden ingeoefend. De studenten breiden zelfstandig hun zakelijkewoordenschat uit en worden hierover permanent geëvalueerd.

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
  • C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

De cursus bouwt verder op de eindtermen van het secundair onderwijs.

A. Type

  • handboek
  • cursus
  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

 

Duckworth, M. & Turner, R., Business Result. Upper-intermediate, OUP, Oxford, 2008.

Mascull, B., Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2002.

Longman Dictionary of Contemporary English 5th edition

The Language Focus. eXplio. Gent 2004

English Grammar (syllabus)

Handouts

 

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

Monitoraat
OA:
02256431
Code:
02256431
Vakcoördinator:
Jurgen Basstanie
Semester:
2
Studiepunten:
4
Onderwijstaal:
Engels