Scriptie (2009-2010)

De student toont in een schriftelijk werk in staat te zijn een voor het beroepsveld relevant onderwerp te analyseren, adequate conclusies te trekken en eventueel aanbevelingen te doen.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • BC01 Empathie, verantwoordelijkheidszin, kritische ingesteldheid, aanpassingsvermogen en stressbestendigheid aanwenden in de verpleegkundige context.
  • BC02 Een verpleegkundig professionele relatie aangaan met het cliëntsysteem en het interdisciplinair team.
  • BC03 Ethisch en juridisch verantwoord verpleegkundig handelen.
  • BC05 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk perspectief.
  • BC07 Verpleegproblemen en behoeften identificeren en onderscheiden.
  • BC09 Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren.
  • BC10 De resultaten van de zorgverlening evalueren en bijsturen.
  • BC11 Relevant en efficiënt schriftelijk en mondeling rapporteren.
  • BC12 Primaire en secundaire preventie toepassen.
  • BC13 De zorg organiseren en coördineren.
  • BC14 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
  • BC15 Zich professioneel ontwikkelen.
  • BC19 Open staan voor diversiteit in de samenleving.
  • BC20 Positief bijdragen tot de profilering van het beroep.
  • BC21 Open staan voor het economische, sociaal en ethisch beleid binnen de gezondheidszorg.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving
  • Andere: infobundel scriptie banaba-opleidingen

B. Verplichte leermiddelen

Katholieke Hogeschool Kempen, (2005), KHKempen Stijlwijzer: Richtlijnen voor het maken van schriftelijke werkstukken. Geel : KHKempen.

Foets, B & Demeurichy, R (2009), Infobundel scriptie banaba. Onuitgegeven nota's.

zelfstudie informatievaardigheden beschikbaar op http:\\www.khk.be/hikmed/Infovrdg.html

 

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • presentatie
  • projectwerk

B. Omschrijving

Jury: 1e - 2e en 3e lezer (docenten campus) + experten (2)werkveld beoordelen als college unaniem zowel product, proces en presentatie.

Coaching van het proces door eerste lezer (docent campus), aangeduid door de opleidingsverantwoordelijke. De student kan zich ook laten bijstaan door een inhouddeskundige uit het werkveld (externe eerste lezer) die hij/zij zelf contacteert. 

Afspraken worden bijgehouden in een logboek.

 

OA:
07284170
Code:
07284170
Vakcoördinator:
Katrin De Winter
Semester:
1+2
Studiepunten:
6
Onderwijstaal:
Nederlands