1. Als inhoudelijk expert:
- beheerst de student de basiskennis (woordenschat, spraakkunst, klankleer) grondig
- heeft hij inzicht in de evolutie van de Franse taal en de maatschappelijke context die daar invloed op heeft en kan hij dit opvolgen
- kan hij de nodige informatie ivm deze aspecten opzoeken
2. Als cultuurparticipant:
- kan de student actuele thema's in de Franstalige pers op een persoonlijke manier uitwerken
- kan hij de verschillende aspecten van de Franse cultuur en maatschappij verder uitdiepen
- kan hij teksten/boeken uit de literatuur van de 19e en 20e eeuw analyseren en interpreteren
3. Als lid van de onderwijsgemeenschap:
- volgt de student de actualiteit aangaande het onderwijslandschap in de Franstalige pers en kan hij hierover discussiëren met zijn collega-studenten. (9.1 en 9.2)
4. Als begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen kan de student:
- een diepgaande analyse maken van de leerplannen Frans en de link leggen met zijn lessen.
- de leerplannen op een efficiënte manier gebruiken, met oog voor de communicatieve aanpak.
- zijn didactische bekwaamheid en functioneren verder uitdiepen. (1.2.1)
5. Als innovator - kan de student nieuwe werkvormen en leermethodes in het vreemdetalenonderwijs kritisch benaderen en zelf ontwikkelen (o.a. webquests, BZL - integratie van chansons, literatuur in beginnersonderwijs, …)
6. Als organisator - kan de student multimedia en ICT gebruiken in presentaties die hij/zij in coöperatieve leersessies voorbereidt en voorbrengt en een krachtige leeromgeving creëren
1e examenperiode
|
2e examenperiode
|
3e examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
70
|
S + M
|
|
|
100
|
S + M
|
30
|
PE
|
|
|
|
|