De studenten verwerven basiskennis m.b.t. de verschillende thema's. De studenten kunnen patiënten informeren, voorbereiden, de uitvoering van de zorgen beschrijven en goede nazorg bieden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC09 Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren.
- BC11 Relevant en efficiënt schriftelijk en mondeling rapporteren.
- BC12 Primaire en secundaire preventie toepassen.
- BC13 De zorg organiseren en coördineren.
- BC14 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- BC19 Open staan voor diversiteit in de samenleving.
- C10 Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren.
- C12 Effectief schriftelijk en mondeling rapporteren.
- C14 De zorg organiseren en coördineren op micro- en mesoniveau.
- C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- C21 Open staan voor diversiteit in de samenleving.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Leysens, Gr. (2006).
Pijnmanagement. Onuitgegeven cursus. Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Gezondheidszorg Lier.
te Rijdt, B. (2006).
Neurologie. Onuitgegeven cursus.
Eyer, N. (2006).
Verpleegkunde op het operatiekwartier. Onuitgegeven cursus. Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Gezondheidszorg Lier.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- Andere: werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- schriftelijk examen
B. Omschrijving