- Elementen van een regelkring leren kennen
- Technologie van regelkleppen
- Afregelen van regelkringen
- Hydrostatische niveaumeting met drukverschilomvormer
- Klepstandstellers
- Studie drukproces + afregelen van een praktische drukregeling
- Opnemen van procesreactiecurven
- Uittesten van regelaars, P, PI, PD, PID
- Aan-uit regeling
- Bepaling van de Kv-factor van een regelklep
- Opmeten karakteristiek van een regelklep (lineair - equiprocentueel)
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
- De student maakt een objectief verslag
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student neemt zijn/haar verantwoordelijkheid voor het groepsproces
- De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
- BC5 Samen met anderen een product/systeem/dienst uitwerken tot een geheel dat samengesteld kan worden uit beschikbare deelproducten/ontwerp waarbij gebruik gemaakt wordt van beschikbare deelproducten/kennis.
- BC14 Een installatie/systeem onderhouden.
Toelichting:
- De student kan Meet-en regelsytemen aansluiten/ afregelen/ in bedrijf nemen.
- De student kan assisteren bij de ontwikkeling van elektrotechnische/ elektromechanische/ elektronische-ICT systemen.
- De student kan zelfstandig regelsystemen in bedrijf stellen.
- De student kan meet-en regelsytemen uittesten en beoordelen.
- De student kan onderhoudsproblemen in m-en r-systemen vaststellen en verhelpen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Zie Toledo en documentatie toestellen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving