In het tweede jaar verdiepen we ons verder in de leerinhouden van de eerste en de tweede graad. Dit gebeurt voornamelijk docentgestuurd en door begeleid zelfstandig leren. Vakinhouden: zintuigen, zenuwstelsel, endocrien stelsel , spierstelsel, excursies
Inhoudelijk expert :
- De student kan de verschillende stelsels van de gewervelde dieren analyseren, interpreteren en verwerken in concrete leersituaties
Begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen:
- De student kan een thema zelfstandig uitwerken en presenteren aan medestudenten
Organisator :
- De student kan ervaringsgericht werken en het eigen functioneren bevragen en bijsturen
- De student kan op basis van vakinhoudelijke kennis en vaardigheden meer complexe praktische oefeningen ( dissecties, microscopie, determinatieoefeningen,) begeleiden
Als innovator – onderzoeke:
De student kan de gevraagde, wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch benaderen en verwerken. Hij hanteert daarbij de regels van het refereren volgens de stijlwijzer.
Bossier M. e.a. Moderne Dierkunde
Evens. L. Bio voor jou 2A ( leerboek en werkboek)
Evens L. Bio voor jou 3 ( leerboek en werkboek)
1ste examenperiode | 3de examenperiode | ||
% | vorm | % | vorm |
80 % | mondeling examen | 100 | mondeling examen |
20 % | Presentatie | ||