1.1. De student kan de beginsituatie achterhalen. 1.2. De student kan doelstellingen kiezen en formuleren. 1.3. De student kan leerinhouden –ervaringen selecteren. 1.4. De student kan leerinhouden -ervaringen structureren. 1.5. De student kan gepaste werkvormen en groeperingsvormen bepalen. 1.6. De student kan individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen. 1.7. De student kan een krachtige leeromgeving creëren met aandacht voor de heterogeniteit van de leergroep. 1.8. De student kan de observatie/evaluatie voorbereiden. 3.1. De student beheerst de basiskennis van de leerinhouden en volgt recente ontwikkelingen in leergebieden en leergebiedoverschrijdende thema’s. 3.2. De student kan kennis en vaardigheden mbt leergebieden aanwenden. 4.1. De student kan een gestructureerd werkklimaat bevorderen. 4.4. De student kan een stimulerende en werkbare klasruimte creëren, rekening houdend met de veiligheid van de leerlingen. 10.1. Sociaal-politiek domein 10.2. Sociaal-economisch domein 10.3. Levensbeschouwelijk domein 10.4. Cultureel-esthetisch domein 10.5. Cultureel-wetenschappelijk domein
|
De basiskennis Frans, niveau secundair onderwijs (ASO/TSO), zou verworven moeten zijn. In het begin van het academiejaar wordt een oriënterende basiskennistoets afgenomen. De studenten die hierop (te) laag scoren, kunnen, op vrijwillige basis, hun basiskennis bijspijkeren gedurende het eerste semester.
Handboek : Raes M.-A., Grammaire Trajet, Pelckmans, 2009
Christiaens E., Exercices Trajet, Pelckmans, 2009
C. Pardon, onuitgegeven cursus.
Didactiek in begeleide zelfstudie en hoorcolleges, alsook in demonstratielessen. Grammatica en woordenschat in oefenpractica en elektronisch leerplatform. Communicatievaardigheid en cultuurverrijking in groepswerk en oefenpracticum.
80% schriftelijk examen (50% Frans, 30% didactiek), 20% mondeling examen