- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren/selecteren)
- De student kan voorbeelden en toepassingen bedenken bij meer abstracte informatie (concretiseren)
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie (structureren)
- De student is actief gericht op veiligheid en doet suggesties voor veiligheidsprocedures
De student kan de veiligheidsreglementering voor een bedrijfsactiviteit opstellen;
De student kan het praktisch probleem structureren en de probleemsituatie na onderzoeken en mogelijke correctie verbeteren;
De student kan risicoanalyses uitleggen;
De student kan het gebruik van beschermingsmiddelen, voorzorgsmaatregelen, noodplannen en vergunningen beoordelen, kritisch onderzoeken en verantwoorden;
De student kan via het behalen van het VOL-VCA attest keuzes om de veiligheid te bevorderen verantwoorden en uitleggen;
De student kan uitleggen waarom bepaalde situaties en machines niet toelaatbaar zijn in een industriële omgeving;
De student kan normen raadplegen;
De student kan veiligheidscertificaten samenstellen;
De student kan een werkvoorbereiding maken;
De student kan werkmethodes en procedures opstellen;
De student kan normen/vergunningen (kwaliteit, veiligheid, milieu,…) van het opgeleverde werk controleren;
De student kan risicoanalyses uitvoeren;
De student kan vigerende normen en certificeringen van het opgeleverde werk controleren;
De student kan technisch advies verlenen;
De student kan veiligheidsvoorschriften toepassen en doen naleven;
De student kan een planning voor materiaal, machine en mens opstellen.