De studenten verdiepen zich in mondelinge en schriftelijke klantgerichte communicatie. Het gaat onder andere om verkoopgesprekken, telefoongesprekken en handelscorrespondentie.
- Zakelijke correspondentie : na een algemene introductie tot het
- Grammatica : knelpunten worden in de les herhaald en door de studenten d.m.v. computerondersteunde zelfstudie ingeoefend.
- Lexicon : studenten verwerken woordenschat- en grammaticaoefeningen d.m.v. computerondersteunde zelfstudie. Beoogd eindniveau: CEFR B1
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C03 De rol van adviseur.
Toelichting:
- De studenten kunnen zich vlot en correct uitdrukken in zakelijke situaties. - De studenten kunnen een aantal zakelijke brieven opstellen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Wie geslaagd is in het eerste jaar, kan deelnemen aan de lessen van het tweede jaar.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Eigen cursus. De studenten lezen 10 artikels uit Engelse economische tijdschriften. 2 daarvan worden tijdens het mondeling examen besproken. |
|
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- oefenpracticum
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
.
monitoraat op afspraak