Business marketing (2009-2010)

1. Belang van b2b marketing 2.Verschil tussen b2b marketing en b2c 3.Professioneel koopgedrag 4.Professionele koopmotieven 5.De DMU tov de PSU 6.Aankoopcriteria 7.Marktsegmentatie 8. B2b marketing mix 9.Trade marketing 10. Marketing naar non-profit organisaties

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
Onderscheid maken tussen consumer en b2b marketing en verkoop verkopen van professionele producten en diensten aan professionele klanten in binnen- en buitenland Aanpassen van reclame campagnes aan specifieke eisen van de markt. Prijszetting in een professionele of internationale markt Keuze en bewerken van buitenlandse doelmarkten

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Basiskennis van marketing en verkoop

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Eigen cursus Verplichte en/of aanbevolen lectuur Principes van Marketing, Kotler, Academic Service, 2003 BusinessMarketing Management, Hutt, Dryden, 2000

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie
  • schriftelijk examen
  • mondeling examen

B. Omschrijving

OA:
08273100
Code:
08273100
Vakcoördinator:
Ben Haest
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands