PAV Ecologie (2009-2010)

Vanuit de basisbeginselen van ecologie vertrekken we om tot meer inzicht te komen wat betreft de huidige problemathiek i.v.m. milieuproblemen.

In de natuur bestaan er verschillende kringlopen waarbij stoffen opnieuw gebruikt worden .In deze tijd van energieproblemen gaan we op zoek naar alternatieve oplossingen .

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:

Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen:

 De student kan het onderwerp kritisch bekijken en analyseren en vertalen naar leerlingen van het beroepsonderwijs

Als inhoudelijk expert

De student kan een aantrekkelijke werkbundel samenstellen

Als organisator

De student kan gevarieerde en aantrekkelijke opdrachten ontwikkelen

 Als innovator - onderzoeker kan de student de gevraagde, wetenschappelijke informatie
opzoeken, kritisch benaderen en verwerken. Hij hanteert daarbij de regels van het
refereren volgens de stijlwijzer.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Cursus ecologie

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk
  • presentatie

B. Omschrijving

1ste examenperiode 3de examenperiode
% vorm % vorm
80 % Permanente evaluatie 100 schriftelijk en mondeling examen
20 % Presentatie
 
OA:
11269490
Code:
11269490
Vakcoördinator:
Renilde Nihoul
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands