Als inhoudelijk expert is de student in staat om:
- de formele en pedagogisch-didactische bouwstenen van een opleiding te doorgronden en te interpreteren in functie van kwalitatieve aanwending in een gewijzigde context
Als innovator/ onderzoeker is de student in staat om:
- vernieuwende elementen en resultaten van onderwijsontwikkelingswerk aan te wenden en aan te brengen
- zijn eigen functioneren ter discussie te stellen en bij te sturen
Als lid van een team is de student in staat om:
- te overleggen en samen te werken binnen het team
- binnen het team over een taakverdeling te overleggen en deze na te leven
Als lid van de onderwijsgemeenschap is de student in staat om
- zijn weg te vinden in het wettelijke kader voor de lerarenopleiding
- deel te nemen aan het debat over het onderwijskundige thema met name de opleiding tot leraar secundair onderwijs
- Basiscompetenties voor de leraar secundair onderwijs
- Algemene competenties
- Algemene beroepsgerichte competenties
- decreet op de lerarenopleiding ( 15 december 2006)
- elektronisch portfolio
Groepswerk aan de hand van een casestudie
Zelfstudie
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
50
|
product
|
50
|
product
|
|
|
25
|
peerassessment
|
25
|
peerassessment
|
|
|
25
|
individueel leerproces
|
25
|
individueel leerproces
|
100%
|
|
100%
|
|
100%
|
|