Optica:
Rechtlijnige voortplanting van licht.
Schaduwvorming.
Weerkaatsing.
Breking.
Lenzen + toepassingen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert:
- beheerst de student de vakinhoud hierboven opgesomd;
- kan de student wetenschappelijke modellen, principes en wetten interpreteren en toepassen;
- heeft de student inzicht in de wetenschappelijke onderzoeksmethode; kan je ze aanwenden in lessen en practica;
- kan de student een aantal experimenten uitvoeren, gericht op de te onderwijzen leerstof.
- herkent en analyseert de student fysicaverschijnselen uit de leefwereld.
Als organisator:
- kan de student waarnemings en verwerkingsgegevens mondeling en schriftelijk weergeven;
- maakt de student creatief gebruik van ICT bij verslaggeving;
- kan de student zelfstandig informatie verwerken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Vernieuwde Fysica 1 - 2u, De werkgroep, Uitgeverij Van In, Lier, uitgave 2009
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- schriftelijk examen
B. Omschrijving
1ste examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
70 % |
Schriftelijk examen |
100 % |
Schriftelijk examen |
30% |
Permanente evaluatie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
coaching