Dit opleidingsonderdeel bestaat uit werksessies, waar je onder begeleiding van docenten geïntegreerde, praktijkgerichte opdrachten uitvoert. Deze werksessies zijn een rechtstreekse voorbereiding op de eigenlijke stage.
Het accent ligt op de pedagogisch-didactische bekwaamheid met aandacht voor diversiteit. Algemene vaardigheden zoals ICT, informatie- en communicatieve vaardigheden worden als criteria mee opgenomen in de geïntegreerde opdrachten.
De student kan motiverende leeromgevingen ontwerpen, rekening houdend met de eigenheid van de doelgroep en met de verschillen binnen de doelgroep. De student kan observatie en evaluatie voorbereiden. De student kan producten en processen van leerlingen evalueren.
De student kan een aangenaam leerklimaat creëren en kan voor risicoleerlingen een gedifferentieerde onderwijsaanpak hanteren.
De student heeft bij het opzetten van motiverende leeromgevingen oog voor een goede organisatie. Ook kan de student vernieuwende elementen aanwenden bij het opzetten van motiverende leeromgevingen en kan hierover overleg plegen met teamleden en afspraken naleven.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
70 30
|
mondeling examen permanente evaluatie |
100
|
mondeling examen |