ITIL (2009-2010)

IT Service management met ITIL als management concept voor de operationele IT-omgeving.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Gegevens behandelen.
  • C02 Analyseren.
  • C04 Beheren.
  • C05 Projectmatig werken.
  • C07 Eigen gedrag aanpassen.
  • C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
Het beheren van grote systemen en netwerken

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

ITIL Lecturer's syllabus VAN BON, J. 2002, IT Service Management, een introductie, Van Haren Publishing, 217 blz. (aanbevolen). NETWORK INFRASTRUCTURE and COMPONENTS Lecturer's syllabus Students notes NETWORK MANAGEMENT Microsoft cursus MOC 827 (827AT Administering Microsoft® System Management Server 2.0, English) Lecturer's notes TECHNICAL ASPECTS OF THE INTERNET Lecturer's syllabus

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen

B. Omschrijving

OA:
02242830
Code:
02242830
Vakcoördinator:
Thierry Taverna
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands