Volgende technieken worden uitgewerkt: kleibewerking, zijdeschilderen, houtbewerking, pitrietvlechten, werken met papier, naaitechnieken, breien haken,macramé, gipsgieten, papierscheppen, werken met rubberplaat, découpagetechniek...
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 De ergotherapeut is in staat om paramedisch en agogisch te handelen om op een verantwoorde en methodische wijze aan verandering of behoud te werken.
Toelichting:
- De studenten kunnen zich kunstambachtelijke technieken eigen maken en toepassen in een concreet werkstuk. - De studenten kunnen op basis van een beperkt instructiemoment op zelfstandige basis een techniek uitvoeren binnen een vooraf bepaalde tijd. - De studenten ontwikkelen een creatief gedachtegoed en kunnen dit tot uiting brengen in hun werkstukken. - De studenten kunnen op een individueel geëigende manier kunstzinnige stromingen implementeren in projectmatig werk.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus bijlagen technieken
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
Permanente beoordeling: De studenten worden beoordeeld op hun werkstukken gedurende het ganse jaar.
Praktische proef: Gedurende 1 les wordt er een afgewerkt werkstuk gemaakt dat gequoteerd wordt op creativiteit en technische vaardigheid.
Werkstuk: Na een museumbezoek krijgen de studenten een specifieke opdracht en verwerken dit in een individueel werkstuk (kader, masker, tegel....)
De studenten kunnen info vragen tijdens de les en daarbuiten.