Engels deel 5 (2009-2010)

De cursus is voor een groot deel geïnspireerd door het begrip 'vervolmaking'; dit kan zowel een remediëring van de eigen taalinhouden en taalvaardigheden (personal initiatives) inhouden als een opfrissing/uitdieping van verworven inzichten en een kritische analyse van didactische vraagstukken. Onder het motto 'Pick and Choose' bepalen de studenten mee de cursus.
In de 'culture component' verleggen we de grenzen nogmaals en belichten we de USA en/of enkele landen van de 'Commonwealth'. Ook de literatuur wordt hieraan gelinkt.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C02 Opvoeder.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C08 Partner van externen.
  • C10 Cultuurparticipant.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW
  • handboek

B. Verplichte leermiddelen

UR, P., 'A Course in Language Teaching', Cambridge University Press

C. Aanbevolen leermiddelen

Woordenboeken: verklarende, vertalende woordenboeken en een uitspraakwoordenboek. Voor suggesties: zie studiewijzer

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform
  • stage
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie
  • individuele taak
  • projectwerk
  • peer assessment
  • schriftelijk examen
  • mondeling examen
  • presentatie

B. Omschrijving

zie 'synoptische tabel' en 'studiewijzer' Coaching en begeleiding bij het opstarten van persoonlijk portfolio. Individuele feedback bij spreek- en schrijfopdrachten (zowel individuele taken als groepswerken).
OA:
10257610
Code:
10257610
Vakcoördinator:
Werner Stijnen
Semester:
1
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands