De cursus bestaat uit een reeks van opdrachten die studenten zelfstandig, maar met ondersteuning van de docent moet volbrengen:
- presentatie van een wetenschappelijk artikel uit de voedingswetenschappen
- mondelinge evaluatie (in het Engels) van een Engelstalige website of handboek binnen het vakdomein
- vaktermenlijst N-E / E-N
- geschreven advies (in het Engels) voor een patiënt op basis van een Engelstalige casus, met inbegrip van een weekmenu
- presentatie in het Engels van een kookprogramma, opgenomen op video
- analyse van een BBC-programma over een onderwerp uit het vakgebied
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 De voedings- en dieetkundige kan een gepast voedings- en dieetadvies opstellen om de gezondheid te behouden en bevorderen.
- C06 De voedings -en dieetkundige communiceert correcte wetenschappelijke informatie, ideeën en oplossingen m.b.t. voeding naar alle belanghebbenden (informatieverstrekker).
Toelichting:
Basiscompetenties:
- Studenten kunnen aan de hand van auditieve en schriftelijke Engelstalige bronnen uit hun vakgebied functioneel mondeling en schriftelijk rapporteren.
- Studenten kennen de Engelse vakwoordenschat van hun vakdomein en kunnen ze zowel schriftelijk als mondeling functioneel inzetten.
- Studenten passen de Engelse grammaticaregels adequaat toe in functionele mondelinge en schriftelijke taalgebruikssituaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- cursus informatievaardigheden 1VD
- cursus communicatieve vorming 1VD
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- discussieseminarie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- presentatie
- open boek
- individuele taak
- projectwerk
- peer assessment
B. Omschrijving
Een evaluatiegids met precieze aanduiding van criteria, kritische fouten e.d. is opgenomen in de cursus.