DOELGROEPEN:
Theoretisch kader:
- Afhankelijkheidsproblemen
- Mensen met een mentale handicap
- Justitiecliënteel
- Casus per doelgroep
- Per doelgroep wordt onderzocht wat specifiek is en waar de hulpverlening rekening moet mee houden
- Specifieke maatschappelijke aspecten per doelgroep
- Recente inzichten vanuit wetenschappelijk onderzoek
Klinisch:
- interactie en gedrag op functioneel niveau
- communicatie
- Student ontwerpt, plant, begeleidt, evalueert en herziet processen binnen de GGZ
o gebruikt menswetenschappelijke en ervaringsgerichte kennis
o voert preventieve en hulpverlenende interventies uit op een methodisch wijze
- Student functioneert als medewerker vanuit de missie, doelstellingen en het beleid van de
organisatie
o werkt multidisciplinair samen met vakgenoten, andere beroepsbeoefenaars en vrijwilligers en ontwikkelt professionele relaties met derden
o bevordert de kwaliteit van hulpverlening
- Student denkt en handelt bewust ondernemend
- Student ontwikkelt en bevordert beroep van (gespecialiseerde) hulpverlener in de GGZ zowel de eigen professionaliteit, deze van anderen, als van het beroep van (gespecialiseerde) hulpverlener in de GGZ.
Dit gebeurt binnen een ethisch/juridisch kader
Een grondige voorkennis van de algemene psychologie en psychopathologie is noodzakelijk
- gastcolleges
- zelfstudieopdrachten en groepsmatige bespreking
- - Intervisiesessie rond praktijkervaringen
- persoonlijk werkstuk
- schriftelijke overall bevraging
- procesbeoordeling via supervisie