Omgaan met relevante informatiebronnen (2009-2010)

Omgaan met relevante informatiebronnen: - Informatiebronnen: boeken, tijdschriften, andere werken, internet, referentiepersonen - De opbouw van een zoekstrategie en het gebruik van digitale zoekmachines - Lezen van de gevonden gegevens, samenvatten en begrijpen - Informatie verwerken in een paper

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • BC05 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk perspectief.
  • BC15 Zich professioneel ontwikkelen.
  • BC20 Positief bijdragen tot de profilering van het beroep.
Toelichting:
Omgaan met relevante informatiebronnen: - De student zoekt relevante informatie met betrekking tot hem aangeboden praktijksituaties. - De student verwerkt gevonden informatie in een paper. .

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Omgaan met relevante informatiebronnen: basisgebruik van een computer - surfen op het internet

A. Type

  • materiaal op WWW
  • cursus
  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

Omgaan met relevante informatiebronnen: syllabus van de cursus en nota's van Toledo

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

OA:
09286011
Code:
09286011
Vakcoördinator:
Lieve Devos
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands