Bij seminaries/excursies, gaan we een studiebezoek brengen aan meerdere bedrijven. We proberen ons zoveel mogelijk te richten op de toeleveringssector. De studenten verwerken de gegevens in een verslag van het bedrijfsbezoek. We voorzien de mogelijkheid tot het volgen van studiedagen en congressen. Ook de biologische tuinbouw komt aan bod
A. Algemene competenties
- 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
- 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
Toelichting:
De verkregen informatie kunnen ordenen, interpreteren en verwerken. Een eigen oordeel vormen over praktijksituaties en onderzoeksdomeinen.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Kunnen gebruiken van methoden en technieken in onderzoek
- 02. Kunnen ontwerpen van onderzoek
Toelichting:
De studenten komen geregeld in contact met onderzoeksinstellingen. Zij krijgen een overzicht van de lopende onderzoeken: vanaf probleemstelling, over aanpak en uitwerking, tot resultaat. De studenten ontwikkelen zo de vaardigheid om onderzoek op te zetten en uit te voeren. Door deze contacten, leren ze zelf hoe onderzoek moet aangepakt en opgezet worden.
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De studenten leren de sector en zijn problemen kennen. Bij de bezoeken aan de ondersteunende onderzoeksinstellingen leren ze de stand en aanpak van het onderzoek kennen. Studiedagen of beurzen,leert hen de sector beter te kennen en beter te plaatsen in de gehele economie.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Algemene kennis van de bouw, ontwikkeling en groei van een plant
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
Voor, tijdens en na de lessen, kan de student terecht met vragen. Aangezien de groepen relatief klein zijn, is de drempel laag. Een afspraak maken per mail is ook mogelijk.