Studenten werken onder supervisie van de begeleidende docent in team van max. 4 personen aan een operationeel advies naar een concreet bedrijfsprobleem van een "echte" opdrachtgever uit het sociale werkveld van de school. Het advies wordt geformuleerd in een marketingadviesrapport en wordt in formele presentatie voorgesteld/verdedigd naar de opdrachtgever en zijn raadgevers. Het doel is uitdrukkelijk dat de opdrachtgevers het advies aannemen en ook effectief implementeren.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
Vakboeken van Kotler, Ries & Trout, Porter
e-zines MarketingProfs, Larry Chase, MarketingSherpa
Vaktijdschriften en websites van Marketing Beroepsvereningingen in België en buitenland
Kwaliteitskranten en hun marketingbijlages
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
- projectwerk
B. Omschrijving
ad hoc via elektronisch leerplatform en eigen website
via gestructureerde progress rapportering
persoonlijke begeleiding door vakdocenten tijdens (én ad hoc buiten) contacturen
ad hoc begeleiding door opdrachtgevers (+ gestructureerd via progress rapportering)