Leereenheid 1: Buitengewoon Lager Onderwijs: structuur en werking - handelingsplanning - samenwerkingsverbanden (Gon en Ion)
Leereenheid 2: Leer- en gedragsproblemen : inleidend kader: omgang met zorgvragen van kinderen, inzoomen op enkele leer- en gedragsproblemen (dyslexie, dyscalculie, ADHD, NLD, ASS, hoogbegaafdheid, Gilles de la Tourette), handelingsgericht werken
Voor alle professionele bachelors of masters geldt: - het beheersen van de algemene competenties als denk- en redeneervaardigheid, het verwerven en verwerken van informatie, het vermogen tot kritische reflectie en projectmatig werken, creativiteit, het kunnen uitvoeren van eenvoudige leidinggevende taken, het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken en een ingesteldheid tot levenslang leren - het beheersen van algemene beroepsgerichte competenties als teamgericht kunnen werken, oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën en het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk - het beheersen van beroepsspecifieke competenties op het niveau van een beginnend beroepsbeoefenaar is behaald voor die specifieke professionele bachelor- of masteropleiding die reeds voltooid werd
- onuitgegeven cursus van de docent (2009)
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen
|
100%
|
Mondeling examen
|
100%
|
|
|
|
|
|
|
|
100%
|
|
100%
|
|
100%
|
Mondeling examen: over alle leereenheden