wiskunde project (2009-2010)

1) Fourierreeksen van periodieke continue tijdfunctie 2) Convolutieprodukt 3) Eenheidsimpuls 4) Fouriertransformaties van continue tijdfuncties 5) Laplace transformaties

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. In teamverband werken
  • 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeĆ«n, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:

 

(02) Dt studenten kunnen een wetenschappelijke Engelstalige wiskundetekst gebruiken om zelf aanverwante wiskundige berekeningen te maken

(06) De studenten kunnen samenwerken om te komen tot het oplossen van problemen behorende bij de inhoud van de opleidingsactiviteit

(08) De studenten kunnen op correct wetenschappelijke en duidelijke wijze verslag uitbrengen van oplossingen van wiskundige berekeningen

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 06. Kunnen werken in teamverband

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
  • C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
Toelichting:

C1 : De studenten kunnen de basisbegrippen en hun belangrijkste eigenschappen die horen bij de inhoud van deze opleidingsactiviteit herkennen, gebruiken en verklaren in voorbeelden

C3 : De studenten kunnen de samenhang van de begrippen die behoren bij dit opleidingsonderdeel herkennen en gebruiken in voorbeelden

C4: De studenten kunnen toepassingen van de basisbegrippen en hun eigenschappen illustreren aan de hand van voorbeelden

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Integreren en afleiden Reeksen Complexe getallen, in het bijzonder de goniometrische en exponentiƫle vorm

A. Type

  • handboek
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

Roberts, M.J.(2003). Signals and Systems. Boston : Mc Graw Hill. Coppens, M.(2006). Nota's bij het boek Signals and Systems. Onuitgegeven nota's, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Industrieel Ingenieur en Biotechniek.

C. Aanbevolen leermiddelen

Op Toledo staan eveneens de presentaties van de theorielessen.

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk

B. Omschrijving

De opleidingsactiviteit wordt opgesplitst in drie modules die ieder lopen over een periode van vier lesweken. Telkens wordt in een eerste lesweek een overzicht gegeven (hoorcollege) van een deel van de leerstof. Vervolgens wordt een groepswerk over die inhoud gegeven (6-tal studenten per groep). De tweede en derde lesweek kunnen studenten aan dit groepswerk werken waarbij iedere week twee uur begeleiding voorzien is in het lessenrooster. De studenten leveren per groep één samenhangend document elektronisch af (via Toledo). In de vierde lesweek volgt per groep een bespreking met de docent. Tijdens die bespreking moet iedere student de inhoud van het volledige groepswerk grondig kennen.

A. Types

  • Andere: bespreking van de teksten
  • paper/werkstuk
  • peer assessment

B. Omschrijving

Het resultaat van de groepswerken zijn teksten. Tijdens een bespeking in groep met de docent wordt gepeild naar de kennis per student van de inhoud van deze teksten. De studenten beoordelen elkaar eveneens op gebied van werkzaamheid, samenwerking en inhoudelijke bijdrage voor het groepswerk. Op de ingeleverde teksten is er een groepsscore die rekening houdt met de globale indruk van de bespreking en aangepast wordt per student op basis van de peer-evaluatie. Dit telt voor 4/10 van de punten. De andere 6/10 van de punten wordt indivudueel per student behaald op basis van de bespreking.

In het uurrooster zijn begeleidingsuren voor het groepswerk voorzien.  Buiten deze uren is het mogelijk een afspraak te maken.

De begeleiding is groepsgebonden, individuele vragen tracht men eerst binnen de groep op te lossen.

OA:
03202831
Code:
03202831
Vakcoördinator:
Marc Coppens
Semester:
2
Studiepunten:
2,5
Onderwijstaal:
Nederlands