Historische achtergronden van het natuurbehoud in Vlaanderen
Het natuurgebied en zijn omgeving
Natuurontwikkeling
Begrazing
Hagen en bomenrijen
Agrarisch natuurbeheer
Natuur op het erf en in de tuin
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Eigen sylabus met presentaties
C. Aanbevolen leermiddelen
Hermy, M.,De Blust, G., Slootmaekers,M., 2004. Natuurbeheer. Leuven, Davidsfonds. 451pp.
Hermy, M. en De Blust, G., 1997, Punten en lijnen in het landschap. Brugge, Van de Wiele. 335pp.
Wullaert, J., 1992, De wilde tuin. Brugge, Van de Wiele. 167 pp.
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Studenten kunnen tijdens de les vragen stellen en afspraken maken voor verduidelijking.
E-mails van studenten krijgen binnen de 2 dagen zeker een antwoord.