-Opzoeken van informatie over een sensor of meetsysteem dat in de laatste jaren veel onderzoeksbelangstelling geniet.
-Deze informatie structureren.
-Een wetenschappelijk artikel opstellen dat de state-of-the-art beschrijft inzake deze sensor.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 05. Leiding geven
- 06. In teamverband werken
- 07. Verantwoordelijkheid opnemen
- 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
Toelichting:
de student kan:
- informatie opzoeken
- deze informatie verwerken
- er kritisch over nadenken
- dit in groep doen
- regelmatig de leiding van een groep opnemen
- een rapport over zijn/haar resultaat opstellen
- levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
- 03. In staat zijn om de relevante data te verzamelen die de oordeelsvorming over maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische vraagstukken kunnen sturen
- 04. Onderzoek probleemgestuurd kunnen initiëren
- 06. Kunnen werken in teamverband
Toelichting:
De student kan op een gestructureerde wijze informatie opzoeken over een modern onderzoeksdomein
De student kan een wetenschappelijk artikel opstellen over een modern onderzoeksonderwerp
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De student kan
- op een gestructureerde wijze informatie opzoeken over een modern onderzoeksdomein
- een wetenschappelijk artikel opstellen over een modern onderzoeksonderwerp
- in het gebied van de analoge of digitale elektronica
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
De helft van de evaluatie wordt gebaseerd op de afgeleverde paper. De andere helft over de mondelinge toelichting ervan op het examen.