Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden op een functionele manier integreren in een PAV-thema. Bovendien kan hij met de leerlingen op een taalbeschouwelijke manier nadenken over taalgebruik en taalgebruikers.
Als inhoudelijk expert kent de student de principes van het taalonderwijs. Dit wil
zeggen dat de student de vier essentiële taalvaardigheden (luister-, spreek- , lees- en
schrijfvaardigheid) beheerst en deze kan toepassen. De student weet wat een
taalbeschouwelijke visie inhoudt en hoe hij deze op een correcte manier kan overbrengen
naar de lerenden.
Geen specifieke voorkennis vereist.
Conings, A. (2009-2010), Taal in praktijk, Onuitgegeven cursus bij het opleidingsonderdeel 'Taal in praktijk' binnen PAV in de eerste bachelor secundair onderwijs, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Lerarenopleiding Vorselaar.
Conings, A. (2009-2010), Studiewijzer, Onuitgegeven richtlijnen bij het opleidingsonderdeel 'Taal in praktijk' in de eerste bachelor secundair onderwijs, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Lerarenopleiding Vorselaar.
Naast het didactische luik is er ook een praktisch gedeelte waarin er ruimte is voor concrete oefenmomenten.
|
1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
|||
|
% |
vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
|
100 |
Paper/werkstuk |
|
100 |
Mondeling examen |
|