Marketing (2009-2010)

In het vak marketing leer je over de bedrijfs-en marketingstrategie samenwerkingsverbanden om klantrelaties op te bouwen, de marketingomgeving, eerste kennismaking met marktonderzoek, koopgedrag van consumenten, marktsegmentatie en positionering, producten, diensten en merkenstrategie, prijsbeleid, marketingkanalen en geïntegreerde marketingcommunicatie.

 

 

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
Je verwerft inzicht in het marketinggebeuren van de 21ste eeuw, de veranderende marketingomgeving, de basisconcepten van strategisch marketing, de tactische marketinginstrumenten (de marketingmix), het belang van klant gericht denken en handelen op elk niveau van de onderneming. Je leert zelf nadenken over de 'marketing' van een eigen gekozen onderneming en vormt een mening over actuele marketingtopics binnen de eigen omgeving.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Geen

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Gebruikt handboek: Philip Kotler en Gary Armstrong. Marketing, de essentie, Pearson Prentice Hall. Aanbevolen literatuur: BILSEN, R. Marketingbeleid, Theorie en praktijk, MIM. VAN WATERSCHOOT, W. KOTLER, P. Principles of marketing, Englewood Cliffs, Prentice Hall, Inc. VERHAGE, B. Grondslagen van de Marketing, Stenfert Kroese

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen

B. Omschrijving

OA:
02242050
Code:
02242050
Vakcoördinator:
Caroline Van Looy
Semester:
2
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands