In Vakdidactiek Economie komt de nieuwe visie op economie-onderwijs aan bod. Verder worden de meest courante leerplannen geanalyseerd en worden de handboeken uit het secundair onderwijs vergeleken en het gebruik ervan toegelicht.
Ten slotte wordt er aandacht besteed aan specifieke vakdidactische aandachtspunten.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student vakdidactische aandachtspunten toepassen. Als inhoudelijk expert beheerst de student de basiskennis.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
| De student beschikt over een fundamentele basis op het vlak van communicatieve vaardigheid. |
| |
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
|
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
|
100
|
PE
|
|
Taak
|
|
|
|
|
|
|
|
Op afgesproken momenten worden monitoraten georganiseerd.