Engels en communicatie (2009-2010)

In deze cursus leren studenten basis Engelse woordenschat voor wetenschappelijke doeleinden via oefeningen en teksten. De teksten worden uit verschillende gebieden genomen om de studenten een waaier aan woordenschat te geven. Een aantal teksten moeten in het Engels en Nederlands samengevat worden om de samenvattingstechnieken te leren. Dit gebeurt zowel op individuele basis als in groep. In het tweede semester wordt er speciale aandacht besteed aan een scriptie schrijven. Verder leren de studenten efficiënt te communiceren in het Nederlands. Op het einde van het jaar wordt de scriptie voor het Biomedisch project gepresenteerd.

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
De studenten leren woordenboeken, boeken en wetenschappelijke artikels te gebruiken, zodat ze de juiste informatie kunnen vinden. Ze leren de belangrijkste delen te zoeken en moeten deze in hun eigen woorden uitleggen. Zo is het duidelijk dat de studenten begrijpen wat ze gevonden hebben. Ze leren ook duidelijk en professioneel e-mails en brieven te schrijven.

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De BLter kan doordacht wetenschappelijke informatie en kennis aanwenden om een kwalitatief hoogstaande functionaliteit te garanderen.
  • C03 De BLter kan de bekomen onderzoeksresultaten en meetgegevens op een correcte wijze verwerken in een rapport en dit professioneel overbrengen aan derden.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: - Engels secundair onderwijs (ASO of TSO) Studenten bezitten de volgende competenties: - geen

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

- Onuitgegeven cursus Engels en communicatie (2008), Engels en communicatie, KHKempen, Departement Gezondheid en chemie.

- bundel teksten

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie
  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

permanente evaluatie: opdrachten in de klas, oefeningen op Toledo en participatie. Scriptie en presentatie voor het vak Biomedisch project wordt deels beoordeeld in dit vak.
OA:
06022711
Code:
06022711
Vakcoördinator:
Barbara De Weerdt
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Engels