- Warmtetransport door constructiedelen
- Warmteaccumulatie
- Koudebruggen
- Isolatiematerialen
- Luchtdichtheid
- Warmteverliesberekening conform de normen
- Energieprestatieregelgeving EPB
PB01: Denk- en redeneervaardigheid
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten, deze formuleren, begrijpen en verbanden leggen tussen de deelaspecten (analyseren)
- De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren/selecteren)
- De student kan voorbeelden en toepassingen bedenken bij meer abstracte informatie (concretiseren)
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie (structureren)
PB02: Informatie verwerven en verwerken
- De student ziet in dat er een informatiebehoefte is
- De student bepaalt wat je precies in welke mate moet weten
- De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze
- De student evalueert op een kritische wijze het informatiezoekproces en de gevonden informatie
- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
- De student verwijst correct naar de gebruikte informatie
BC9.1 - " De student interpreteert de basisbegrippen van de bouwfysica naar de eigen situatie."
BC9.2 - "De student analyseert de opbouw van de gebouwschil."
BC9.3 - "De student analyseert de warmteverliezen in het gebouw."
BC9.4 - "De student stelt mogelijke aanpassingen voor om de warmteverliezen in het gebouw te verminderen."
Geen specifieke voorkennis vereist
prNBN B 62-002:2007
NBN B 62-003 (NBN EN 12831:2003)
EPB-software
De studenten maken per twee een warmteverliesberekening en een EPB-berekening.