- Systematische Handling Analyse en Systematische Lay-out Planning (stappenplan, fabricage- en productie-analyseschema, relatiediagram, lay-out, routeschema)
- Methodestudie en ergonomie (arbeidsstudie, procedurestappen, processtudie, processchema, routeschema, bewerkingsstudie)
- Case lay-out ontwerp en methodestudie
01: De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten, deze begrijpen en verbanden leggen tussen de deelaspecten (analyseren); kan hoofd‐ en bijzaken onderscheiden en informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren / selecteren); kan voorbeelden en toepassingen bedenken bij meer abstracte informatie (concretiseren); kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren); kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren); kan een zinvolle logische structuur aanbrengen (structureren).
02: De student bepaalt wat hij precies in welke mate moet weten; vindt de benodigde informatie; evalueert de gevonden informatie; beheert verzamelde en gecreëerde informatie; past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren.
03: De student stelt het eigen functioneren in vraag, analyseert en beoordeelt het; formuleert leerpunten in het eigen functioneren, neemt deze op en evalueert ze.
06: De student kan schriftelijk rapporteren en mondeling presenteren.
BC3: De student kan inspelen op mogelijke toekomstige situaties en verhoudingen; is betrokken en neemt initiatief; zal ingrijpen wanneer iets fout loopt of dreigt fout te lopen.
BC6: De student heeft de discipline om secuur te werken; oog voor details en verbanden; probeert fouten te voorkomen; laat eigen werk nakijken; gaat bij het ontdekken van fouten hij zelfstandig fouten corrigeren.
BC19: De student kan processen van de waardetoevoegende activiteit relateren aan de besturing van de keten; waardetoevoegende activiteiten plannen; processen van de waardetoevoegende activiteit besturen (opstellen, beheren en verbeteren van procedures en werkinstructies; corrigerende en preventieve maatregelen m.b.t. kwaliteit nemen en opvolgen).
BC21: De student kan leiding geven aan het interne transportproces (bepalen en evalueren van de transportroutes); de functionele eisen van het interne transportproces aangeven (bepalen van de technische vereisten van het interne transportmiddel; bepalen van de uitvoeringsaspecten van het interne transportmiddel).