Project opgebouwd rond duurzame energiesystemen
Bedrijfsbezoek(en)
A. Algemene competenties
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
De student genereert planmatig eigen oplossingen door deze te relateren aan reeds gekende en opgeloste problemen. De student gaat gericht op zoek naar externe hulp waar nodig
De student evalueert zichzelf en zijn projectgroep en kan dit onderbouwen. De student organiseert en leidt vergaderingen. De student leert omgaan met conflicten.
De studente communiceert beknopt en duidelijk met collega’s en rapporteert aan hen zowel schriftelijk als mondeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
Toelichting:
In een team een eigen constructieve inbreng hebben en met respect voor de inbreng van de anderen in het team constructieve oplossingen voorstellen.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC10 Het afgeleverd product/dienst controleren.
- BC17 Technische ondersteuning verlenen.
Toelichting:
Technische informatie rond materialen en installaties verzamelen en interpreteren;
Een HVAC-installatie beoordelen op basis van metingen;
Energieverbruiken en luchtdichtheid van een gebouw opmeten en beoordelen;
De student stelt de resultaten voor aan de hand van een presentatie.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- presentatie
- permanente evaluatie
- projectwerk
B. Omschrijving