Marketing topics (2009-2010)

De studenten krijgen via begeleide zelfstudie de kans om zich naar persoonlijke interesse te specialiseren in een of ander, al dan niet "nieuw", specifiek vakdomein type : sportmarketing, eventmarketing, city marketing, shopper marketing, mobile marketing, .....
Daarnaast wordt hun studie en specialisatie opengetrokken naar een internationale dimensie via de samenwerking met buitenlandse hogescholen en universiteiten rond het thema "internationale marketing"

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.
Toelichting:

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Basiskennis "oude" Marketing vaktechniek verworven in de vakken marketingcommunicatie, commerciële vaardigheden, 1e deel marktonderzoek

A. Type

  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW
  • Andere: wiki, portfolio

B. Verplichte leermiddelen

cursus Internationale Marketing

C. Aanbevolen leermiddelen

Zie internetmap op Toledo + mogelijke contactadressen oud-studenten en oud-sprekers Trading Minds

A. Types

  • elektronisch leerplatform
  • projectwerk
  • Andere: portfolio
  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

Internationale marketing: caserapport + presentatie (in studieteam)
Individuele specialisatie: rapport + semininarie/presentatie/event/...
Permanent: wikiwerk
wekelijks via wiki
ad hoc via mail
permanent via Toledo
persoonlijke, individuele begeleiding voor luik "internationale marketing"
OA:
08270800
Code:
08270800
Vakcoördinator:
Rita Vos
Semester:
2
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands