Toelichting:
* Inhoudelijk expert, onderzoeker, vernieuwer, leerbegeleider van ontwikkelingsprocesssen
- De student kan in teamverband een gebruiksvriendelijke toepassing maken in Microsoft Access voor eindgebruikers die Access zelf niet beheersen. De student bezit daartoe een diepgaande kennis van databases en de interfacemogelijkheden van Access en vult deze aan met een praktisch gebruik van de programmeertaal Visual Basic for Applications.
- De student integreert vakdidactische vaardigheden met zijn inhoudelijke competenties in de informatica: hij ontwerpt een didactisch project dat vertrekt vanuit een zelfgekozen onderwerp of context. Hiermee bewijst de student dat hij in staat is om een didactische leerroute voor een specifieke doelgroep uit te stippelen binnen een elektronisch leerplatform.
- De student bezit de kennis, inzichten en vaardigheden om de functie van ICT-coördinator zowel op technisch als pedagogisch vlak uit te oefenen.
- De student bezit basiskennis, inzichten en vaardigheden om verschillende types van servers te kunnen beheren.
* Organisator
- De student verfijnt attitudes zoals administratieve stiptheid, doorzettingsvermogen, zelfredzaamheid, zin voor efficiëntie, open houding ten opzichte van veranderingen.
- De student kan een jaarplan opstellen voor het vak informatica.