Analyse kernverschillen MKT & verkoop van diensten en niet-diensten en hun implicaties op de MKT- en verkoopopdracht
Inzichtelijke definitie en SWOP van commerciële combinatie dienst/niet-dienst
Studie van de theorie rond (de organisatie van) het marketen van diensten
Studie van de theorie rond (de organisatie van) de verkoop van diensten
Opstellen praktijkadvies naar de organisatie en verkoop diensten adhv advies aan 2 MKt betreffende de organisatie en verkoop van het Trading Minds congress en/of de TM-reunie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
- leerplatform Toledo "marketing en verkoop van diensten"
- e-zines internet
- sites Belgische banken
- eindwerken banken
- wiki
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
- Andere: portfolio
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving
- mondelinge bevraging van kernbegrippen en werkkaders (in eigen woorden kunnen verklaren/definiëren en met eigen voorbeeld kunnen illustreren)
- mondelinge toelichten van
- schriftelijk voorbereide inzichtelijke theorievraag
- vooraf samengesteld studiedossier (leerstofverwerking naar latere praktijktoepassing binnen "project" + ervaringen met theorie toegepast in praktijkopdracht)
- via elektronisch leerplatform
- ad hoc en op initiatief docent via valven
- ad hoc en op initiatief studenten voor theorieverwerking
- wekelijks voor praktijkprojecten & zelfstudie (progress reporting)
- via mail: ad hoc op initiatief van docent en/of student
- tijdens de ingeplande globalisatieblokken (contacturen)