Retailmanagement (2009-2010)

Als student analyseer je een retailplan van een bestaande retailer op de Belgische of Nederlandse markt.

Je leert hoe je winkels moet beheren, positioneren. Wat is de juiste formule op het juiste moment op de juiste plaats met de juiste middelen en de juiste partners. Je leert wat communicatie op de winkelvloer inhoudt. Je maakt duidelijk waarom de klant bij jou moet komen. Je leert wat merchandising is en category management.

Hierbij leer je rekening te houden met retail-trends en evoluties. Je bespreekt de consument van vandaag en morgen: wat zijn trends en evoluties en welke impact hebben ze op het koopgedrag.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
De studenten kunnen een winkel beheren en positioneren. Ze kunnen een communicatiebeleid op de winkelvloer uitwerken. Ze kunnen de principes van merchandising toepassen. Ze kunnen analyseren welke trends er zijn en deze verwerken in hun marketingbeleid.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

De student dient minimaal een bachelordiploma in zijn bezit te hebben.

A. Type

  • materiaal op WWW
  • Andere: Teksten

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

Retailmarketing, Bob van der Kind, Noordhoff Uitgevers, 480 blz.,Verschijningsjaar 2008
ISBN-13: 9789001709853

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

OA:
02244001
Code:
02244001
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands