- harmonische trillingen
- lopende en staande golven
- interferentie en diffractie
- geluid en dopplereffect
- licht en lichtbronnen
- terugkaatsing en breking
- glasvezeloptica
- dispersie en kleurmenging
- polarisatie en LCD-schermen
- oefeningen met systematische probleemaanpak
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- AFSTUDEERRICHTING ELEKTRONICA
- BC3 Technische dossiers samenstellen
- AFSTUDEERRICHTING ICT
- BC3 Technische dossiers samenstellen
Toelichting:
BC3: berekeningen maken
BC3: technische informatie verwerken tot een rapport met behulp van een tekstverwerker
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: demonstratieproeven
- cursus
B. Verplichte leermiddelen
Beirinckx, L., & Maes, M. (2009). Licht en geluid. Onuitgegeven cursus voor het eerste jaar van de opleiding elektronica-ICT, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Technische Wetenschappen Geel.
Beirinckx, L., & Maes, M. (2009). Leerarrangement Licht. Onuitgegeven opdrachten voor het eerste jaar van de opleiding elektronica-ICT, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Technische Wetenschappen Geel.
Angenon, A. (1997). Werken met grootheden en wettelijke eenheden. Brugge: Die Keure.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- Andere: leerarrangement - peerinstructietoets
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
interactieve werkvormen met individuele coaching bij het zelfstandig uitwerken van opdrachten
A. Types
- permanente evaluatie
- schriftelijk examen
B. Omschrijving