Spreek- en luistervaardigheid
De studenten beluisteren authentiek video- en audiomateriaal dat in de klas wordt behandeld. Ze leren hun eigen ideeën in correct Engels verwoorden door interactie met hun medestudenten. De volgende functies komen aan bod:
- telefoneren: bestellingen en klachten afhandelen
- grafieken en diagrammen beshrijven
- product / verkoopspresentaties
- onderhandelen
Ze worden ingeoefend d.m.v. pairwork, rollenspelen en discussies.
Leesvaardigheid
Dit houdt vooral in het begrijpend lezen van zakelijke teksten uit Engelstalige kranten en tijdschriften. Naast de teksten die in de klas behandeld worden, krijgen de studenten een beperkt aantal teksten opgegeven die ze als zelfstudie moeten verwerken.
Schrijfvaardigheid
Zakelijke communicatie - er wordt verder gebouwd op de handelscorrespondentie van het tweede jaar: in het derde jaar komen klachten en antwoord hierop aan bod. - de studenten leren een marketingplan verwoorden in het Engels.
Woordenschat
De zakelijke woordenschat wordt nog uitgebreid, rekening houdend met de specifieke studierichting en voortbouwend op het tweede jaar. Als zelfstudie moeten de studenten een woordenlijst met specifieke commerciële woordenschat verwerken. De algemene taalschat mag echter evenmin verwaarloosd worden. Uitbreiding van de algemene taalschat gebeurt d.m.v. de aangeboden teksten en video's.
Grammatica
- Remediëring van grammatical onderwerpen
- Complementation
We bouwen verder op de verworven competenties uit het tweede jaar.
Eigen syllabus English, 3BM/Marketing, Ria Oris, 2009-10. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
Engelstalige kranten en tijdschriften The Observer The Guardian The Independent The Times Business Week The Economist Time