- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
- De student maakt een planning op voor de verschillende stappen in het project
- De student heeft het verslag tegen de afgesproken tijd klaar
- De student luistert actief naar zijn/haar gesprekspartners
- De student kan zijn/haar mening helder en duidelijk formuleren
- De student onderneemt activiteiten die de ontwikkeling van die competentie stimuleren (zelfstudie, overleg met medestudenten)
- De student staat open voor tegengestelde meningen
- De student werkt goed samen
- De student werkt actief mee aan elke opdracht
- De student doet zelf voorstellen
- De student geeft anderen de ruimte om een mening of idee in te brengen
- De student geeft feedback op het gepaste moment
- De student integreert inzichten uit verschillende disciplines of opleidingsonderdelen
- De student omschrijft een complexe en authentieke probleemsituatie op een begrijpelijke manier
- De student kan technische informatie rond procesequipment en instrumentatie verzamelen en interpreteren;
- De student kan de juiste keuze software/hardware maken;
- De student kan de juiste automatiseringssoftware kunnen kiezen - PLC - SCADA - DCS-systemen;
- De student kan de juiste keuze van het te gebruiken communicatiesysteem(veldbus) kunnen maken;
- De student kan een proces- en/of produktie-automatiseringssysteem uitbouwen;
- De student kan een totaal ontwerp testen/beoordelen en optimaliseren;
- De student kan alle elementen van een automatiseringssysteem op elkaar afstemmen;
- De student kan een geautomatiseerd systeem opstarten, in bedrijf houden en stoppen;
- De student kan een SCADA-pakket configureren;
- De student kan een technische handleidingen/richtlijnen analyseren;
- De student kan storingsonderzoek op PLC's - DCS uitvoeren;
- De student kan de impact van wijzigingen aan software op het geheel inschatten