Inleiding: Basisbegrippen energiehuishouding,osmose, diffusie en actief transport.
Van volgende stelsels in het lichaam wordt bouw, werking en functie besproken: Lichaamsbekleding, spijsvertering, ademhaling, transport, regulatie van de lichaamsvloeistoffen, spierstelsel.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Studenten leggen uit wat osmose, diffusie en actief transport betekent in het levende organismen. Studenten verklaren hoe stoffen opgenomen worden, omgezet worden in eigen substantie of gebruikt worden als energie. Studenten verklaren hoe stoffen in het hele lichaam beschikbaar zijn via transportsystemen. Ook het verwijderen van afvalstoffen uit het lichaam kunnen de studenten uitleggen. Studenten geven aan waar de organen zich bevinden in het lichaam en hoe deze zijn opgebouwd.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Elementaire chemie
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Eigen cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
Handboek Moderne Dierkunde Van In-Lier
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Evaluatie door juist- fout stellingen.