De student leert zich mondeling en schriftelijk vlot en correct uit te drukken, voornamelijk in bedrijfssituaties. Hij leert Engels beter begrijpen a.h.v. authentiek materiaal (tekst, audiovisueel materiaal). Algemene en beroepsgerichte woordenschat worden intensief uitgebreid. De basisregels van de Engelse grammatica en spelling worden herhaald en ingeoefend. Beoogd eindniveau: CEFR A2.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C02 Analyseren.
- C05 Projectmatig werken.
- C06 Communiceren.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
De studenten spreken en schrijven correct Engels in diverse beroepssituaties. Zij verwerken zelfstandig grammatica, woordenschat en spelling volgens hun persoonlijke behoeften. Zij begrijpen mondeling en schriftelijk materiaal en kunnen hierover rapporteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student behaalde de eindtermen van het secundair onderwijs.
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
John Hughes & Jon Naunton, Business Result Intermediate, Oxford University Press, 2008
Toledo-cursus English for Business
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- presentatie
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
Vakdocenten en monitoraat