Proef 1 : RC- ketens op gelijkspanning
Proef 2 : Opmeten van een bodediagram
Proef 3 : RC- filters
Proef 4 : Bodediagram van een opamp
Proef 5: Sommeerketens bouwen met opamps
Proef 6 : TTL tester bouwen met LM 324
Proef 7 : Opbouwen van een functiegenerator
Proef 8 : Een enkelzijdige precisie gelijkrichting
Proef 9 : Timer schakelingen met het 555 IC.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
Toelichting:
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
- De student overweegt alternatieve werkwijzen (voor- en nadelen) en neemt hierin een verantwoorde beslissing
- De student rapporteert tussentijds over de voortgang van het werk
- De student genereert planmatig eigen oplossingen door deze te relateren aan reeds gekende en opgeloste problemen
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
- De student werkt goed samen
- De student werkt actief mee aan elke opdracht
- De student werkt goed door aan de taak
- De student integreert inzichten uit verschillende disciplines of opleidingsonderdelen
- De student neemt verantwoordelijkheid voor het eigen handelen en geeft fouten toe.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
Toelichting:
R&D-werk uitvoeren (research en development)
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- praktische proef
- individuele taak
B. Omschrijving